NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Friday, November 26, 2010

salam. since today hari jumaat (26/11/10) , esok tak keje. mlm ni tido lmbt sket. mata ni pandai je. kalau hari minggu mmg lah dia tanak lelap. hehe. tp takpelah. kesian mata dah selalu sgt tutop awl, so mlm ni biar dia keje overtime. hehe. ada org komen, kenapa aku tak letak gambar dalam post aku supaya lebih menarik. hmmm maaflah tak reti lah nak letak2 gambar neh. lgpun takde gmbr menarik nk kongsi. kat tmpt praktikal takde masa lagi nak bergambar cm org lain. nanti lah ada masa boleh bergambar2 pose2 dgn para staff yang amatlah sporting. semalam, khamis dah submit kerja. then borak2 tanya pasal firm, tanya pasal agreement, tugas2 masing, so dapatlah idea mcm mana diorang run the firm kan. boleh tak first day masuk kerja, diorang punya lah commited. masuk pejabat punch card, terus buat kerja. aku cam teruja since diorang kerja tanpa ada arahan ke ape kan. baru arini tahu. rupa2nya kerja mereka ni continuous. ala ala assessment. haa igt budak U je ke ade. haha. tapi xdela carry mark tu sumer. kejadahnya nak ada carry mark. so far, dah empat hari kerja, takda lagi rasa nak jadik lawyer. sebab nampak cam letih kan. bosan pun ada. hari2 nak pegi court. hari2 nak pegi tgk muka client. buekkk nak muntah jugak. mau nya dapat client and judge mcm haram, tak ke gile kan. tp tu lah. perjalanan maseh panjang. ade 3 tahun lagi.so boleh pk pk nk jadi apa. haha.tp kan bila pk duit yang beribu2 lemon, haruslah nafsu membuak2 melimpah ke ladang gandum nak jadi lawyer. yela bukak file je rm200, setiap agreement yang berjaya 10percent dari nilaian harta akan dapat kat firm. haa. cuba imagine mcm kat bwh neh
  • kalau dalam sebulan ada 3 agreements,
  • total untuk yuran bukak file = RM600.
  • modal dalam rm2 jer, file termasuk kertas2
  • setiap agreements itu nilai barang = rm200k
  • 10% dari rm200k adalah rm20000
  • kalau 3 files = RM60000.
  • free free je kan.

haaa. nampak tak amount yang diBOLDkan merah tersebut. haa jangan jeling lame2, nanti juling. haha. rasa cam best tak? ni untuk file2 saje. tak termasuk cases yang kita pegi wakil kan. so kalau ada firm sendiri, tak ke rasa mcm gile2 best. basic untung bersih dalam rm10k lepas tolak gaji2 semua. aku mmg suka berangan-angan, yelah kdg2 angan-angan aku tak realistic. tapi ada yang realistic. reason why aku suka berangan sebab aku nak motivate diri aku kan. contoh nya sem ni aku buat perjanjian dengan diri aku sendiri. haha. tp mcm bodoh sket aku punye perjanjian tu. tp ade saksi beb. budak rumah aku saksi. perjanjian di buat semasa study week. hehe. kwn2 terdekat mmg tahu aku gila gadget. to be specified, aku gila henpon. kdg2 mcm membazir gak aku neh. tp nak buat mcm mane tu yang buat aku puas kan. tapi aku xdelah tiap2 bulan tukar. bila ada duit lebih, cari lah yang baru. yang lame simpan. tp ade gak yang lame bg kat adik2 then rosak. cam haram kan. kdg2 terasa nak buat koleksi. nanti tua2 boleh tengok. mcm syok kan. hehe. mesti teruja kan nak tau ape perjanjian dengan diri aku ? ia melibatkan pointer. haha. ku telah berjanji dgn diriku, jika pointer naik, habuan nya ialah...... tengtengteng * drumroll please*..... xpelah cerita lain kali.. x best lah org tahu... tgu lah nanti 10dec ape citer kan.. mlm ni aku ada bincang sket2 bersama sahabat tentang perancangan masa depan.. gempak weh.. serious.. aku dah nampak dah ada signboard nama * , Syed & Co .. reaosn kenapa sahabt tersebut tidak dibongkarkan disini, hahaha tak boleh.. sebab benda ni maseh lagi di peringkat pengesahan.. nanti karang tak jadik malu.. ( ahah alasan artis kan ) xde.. plan yang blum pasti ni kita simpan kita2 dahlah... nanti org kata bajet pulak kan.. tp btol.. serious.. aku tak sabar nak tunggu firm tu tertubuh.. hahaha.. lepas ada firm, nak amek budak2 uitm buat praktikal.. then tolong diorang btol.. hahaa.. gitu kan plan nya.. gempak nok, mak suka ( mcm azwan ali lak dah ) hahaha..

* SENGAJA TAMPAL GAMBAR ADIK
DENGAN GAMBAR LOVE YANG PUDAR
ITU TANPA MEMBERI NIAT
APA-APA OKAY.
JGN ADA MULUT
PUAKA KAT SINI
NAK TAFSIR KAN APA-APA*
*CHEERS*

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...