NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Monday, February 21, 2011

BLOGGERS Suit Up ..

Selamat Pagi .. hari ni nak buat pop kuiz sikit .. dah ready ?? soalan pertama berbunyi .. Apa yang akan menggembirakan seorang pelajar di waktu pagi begini di hari isnin ?? cepat jawab .. salah .. salah .. jawapan nya adalah KELAS CANCEL ..  haha .. dalam banyak banyak hari , hari isnin lah paling malas pergi kelas .. sebab kan kelmarin kan cuti .. so hari ni rasa lemau je nak pergi kelas .. apatah lagi kalau kelas pagi .. dah lah kena pakai kemeja bagai .. oh sungguh tidak praktikal .. oleh kerana kelas telah cancel , boleh lah aku cuci mata pagi ni .. 

kita teruskan dengan soalan kedua . kategori pengetahuan am . apakah yang menggembirakan seorang blogger setiap kali dia buka blog ? haaa cepat fikir . tak perlu jawab eh . tak perlu nak jerit kat telinga aku ni . mahupun hantar email . aku akan list kan sikit sikit . korang buat checklist . kalau ada sama dengan aku , boleh tepuk tangan untuk diri sendiri . kalau semua betul , boleh bagitau orang kampung eh jawapan kita sama . 

1 ) bila tengok ramai orang datang 
2 ) bila tengok followers meningkat
3 ) bila tengok ada comment di entri kita
4 ) ada orang tinggal jejak dekat shoutbox
5 ) ada orang promote kita dekat blog dia 


amacam ada sama tak ?? actually logik nya ada lagi .contoh nya macam dapat award ke kan . tapi tu tak penting lah . so lima di atas , siapa skor 5/5 ? tahniah . itu maknanya anda waras . dua tiga hari ni aku terjumpa je orang tulis yang menyampah baca komen dekat shoutbox " i follow u , follow me ok " .. laa kenapa nak menyampah pulak .. bukan susah sangat nak follow .. just click follow .. takde pun kena hantar surat menyurat .. mintak salinan ic ke apa .. tak perlu copy banner ke apa .. so kenapa tak boleh tolong bloggers semuakan untuk ramaikan followers .. kenapa ??


aku dulu kan time followers ada sepuluh orang .. aku selalu rasa macam nak give up .. macam malas dah nak berblogging .. sebab takda followers .. bagi aku , biarpun orang kata followers ni tak penting , trafik yang penting , tapi bagi aku , tetap penting .. setiap kali orang follow , itu tanda semangat untuk aku . aku pun pernah dulu tulis dekat shoutbox orang " tolong follow saya " .. takde issue ikhlas ke tak pun kat sini . ikhlas tak ikhlas tak penting .. yang penting blogger yang kita follow tu tahu kita sokong dia .. 

aku dulu bukan main paksa BenAshaari , redmummy , yuyu follow aku .. haha .. tapi tak berjaya lagi .. takpe lah .. aku okay je .. bila ramai followers , ramai penyokong , kita akan rasa lebih terdorong untuk berkarya .. aku minta maaf banyak banyak .. ada lagi followers aku , yang aku tak follow lagi .. sabar eh .. sebab kadang kadang aku tak perasan .. unless korang letak link dalam shoutbox tu .. aku tak kesah .. takpe lah mungkin ada orang tak suka concept follow memollow ni .. aku okay je .. buat lah .. nanti aku follow ..


aku pun tak ramai mana followers. tapi bagi aku okay lah tu .. ada penyokong setia kan .. =D .. so aku sarankan kepada bloggers yang baca semua , sokong menyokong lah satu sama lain .. kadang kadang tu tinggalkanlah komen kan .. tak susah pun .. kita ramaikan kawan kawan .. mana tahu satu hari nanti blogger yang kita duk komen hari hari tu , jadi boss kita .. tak ke untung ?? silap silap gaji kita dia double kan .. yang ni taktau lah possible ke tak .. tapi itulah .. aku nak bagi contoh .. model terbaik untuk persatuan bloggers ni bagi aku adalah wonderpets .. setuju tak ??




bukan aku nak suruh korang semua pergi selamatkan binatang yang dalam kesusahan eh .. maksud aku kita perlu bekerjasama .. team works tu penting .. semua orang kena ada link .. baru best beb .. apa yang penting kerjasama .. nanti bila dah berjaya , kita raikan dengan daun sadiri .. lagi satu , ada yang duk bebel nuffnang dia sikit .. adoi .. takpe dik , awal awal memang macam tu .. lama lama nanti jadi bukit .. nanti kita pakai klik eh .. oh boleh tinggal link dekat aku , nanti aku klik .. hehe .. aku bukan bloggers yang pro .. aku baru lagi dalam dunia ni .. aku tak layak pun nak cakap pasal ni .. tapi aku terpanggil nak luahkan apa yang terbuku di hati .. aku macam rasa pelik lah kenapa orang nak marah " i follow u , follow me back " .. hmmm ..



4 comments:

nur aisya humaira said...

aah,paling best kls cancel hari isnin..
teringat zaman2 study...hak2
punye laa mals nk gkls pagi..:)
betul2,yg 5 tu same laa kte..keh2..:)

mas saari said...

singgah sini dari blog abg ben...jom kita follow2 ok!
saya amat setuju dengan entri awak tu..tak salah kan kalau kita follow mefollow ni...boleh tambahkan kenalan di alam maya ni kan??

Arina Insyirah said...

yup..btul la tuh..

Unknown said...

aku follow yang aku suka je.hee.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...