NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Sunday, February 27, 2011

KARMA

peringatan : baca habis dulu baru tanya " eh bukan dejavu le " .. okay .. have fun reading .. post ni pelik sikit aku rasa .. 

nak tau cerita ? esok aku ada test . okay dah tahu kan . bye . cute tak ? tak eh ? haish . esok aku ada test . pukul6 sampai 8pm . memang lah tak cool . sebab petang petang otak tak function sangat . tapi itu je waktu yang ada kan . nak taknak terpaksa lah ikut je . so hari ni agak agak apa aku buat ? yes aku study . agak agak lagi berapa jam aku study ? melampau soalan . aku ubah . agak agak berapa minit je aku study ? less than 10minit . mula mula ingat nak study pagi tapi dah terbangin lambat . so plan lepas zuhur . lepas zuhur tu , memang bersemangat lah ditemani air soya sekotak , aku mulakan pembacaan . tak sampai lima minit mata dah rasa layu . aku lawan . eh sampai tersengguk sengguk . minit yang kesepuluh menyaksikan aku layu di atas kertas nota . cool gile . jadi malam ni kena study . harus ! 

tajuk entri aku macam gila pendek kan . first time aku tulis sepatah je . tau ke apa itu karma ? oh buka sejenis coklat susu mahupun sejenis kuih tradisional orang cina yang di makan pada perayaan mana mana . karma ni suatu keadaan atau kondisi di mana .. jap .. ni bukan lagu tau . yang awie nyanyi tu hukum karma .. yang coklat nyanyi tu karma lain . yang alicia keys tu pun karma juga tajuknya .. tapi tu bukan apa yang aku nak share okey .. tapi best jugak kalau aku buat sambungan lagu awie - hukum karma tu .. boleh ?? kita bagi tajuk kekarmaan . kita buat rock ballad . okay aku mengarut . 

sambung dengan definisi tadi . ia merupakan satu kondisi di mana bila sesuatu kejadian terjadi , korang akan jerit " eh macam pernah berlaku je benda ni " .. " eh bukan ke kita dah buat benda ni dulu " .. yes itulah karma .. selalu terjadi dekat aku .. karma aku mesti part dekat kedai makan .. then borak borak .. then gelak gelak nak mati .. ahaks .. takde ke karma lain nak hadir dalam hidup aku ni .. aku taktau macam mana karma ni terjadi .. bila dia nak datang atau apa .. tapi sedar sedar kita je rasa macam tu .. tapi sebenarnya tak terjadi lagi .. lagi best kan bila ada duet .. maksud dia macam ni .. 

A : Eh macam pernah jadi lah benda ni .. meja ni lah aku duduk .. baju pun sama warna dengan yang aku pakai sekarang ..
B : Aa lah aku pernah rasa macam tu gak .. tapi yang aku punya sedih sikit .. sebab lepas makan kau eksiden .. 

aiseh .. agak agak cam mana reaksi korang bila dengar macam tu .. confirm cap sirim mesti korang berjaga jaga kan .. jalan pun slow slow .. tiba tiba tengok kiri kanan .. jalan jauh jauh je dengan orang ..ahaks .. aku tak pernah rasa pulak karma sampai tahap macam tu .. korang pernah ?? before tu layan dulu lagu ni ..




p/s : dah habis baca ? tukar semua perkataan KARMA jadi DEJAVU okay . lagu pun tukar jadi lagu DEJAVU . aku nak buat pembaharuan sikit . so aku buat lain sikit . mencabar tak ?

4 comments:

megat isa said...

kalau karma yang cam dalam diolog tu konpem dah tak p mana. dok je la kat situ takot eksiden.

Lyn said...

bukan kalau begitu tu déjà vu kah?

SyedMuzzamir said...

yes dejavu debra.

Mahirararara said...

dejavu jugakkkkk HAHA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...