NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Thursday, March 31, 2011

Pekerja Kedai Top Up Tu Kurang Ajar !

selamat petang . ni entri bengang . sakit hati . kalau ada segmen Bengang , dekat radio tu kan , dan aku masuk , confirm aku dapat BENGANGGGG . al kisah , kejap kejap . aku bengang betul betul ni . bukan aku buat drama melayu kat sini . aku beli top up semalam . rm5 celcom . walaupun rm5 , alahai duit jugak kot . tapi yang aku nak stress kat sini , hubungan dengan pelanggan . cara komunikasi . so aku mintak card , dia kata takde . dia suruh aku tulis number . then aku tulis number, bukan nak masuk terus . sibuk duk main main internet macam first time jumpa internet . boleh ? 

lepas aku bayar , aku blah . berbulu mata aku nak tengok . dah lah muka tak cantik . nak gedik lebih . nak je aku sepak dekat situ . perempuan okay . then aku tunggu punya tunggu . top up tak masuk . haish . aku bagi can lagi . maybe sibuk duk online tu . eh alih alih sampai hari ni tak masuk masuk jugak . ni memang mendatangkan kemarahan . so tadi , around sejam yang lepas , aku pergi bagitau dia top up tak masuk . dia buat muka pelik , muka tak puas hati , dia suruh aku cek dalam buku list dia . aku cek cek takde number aku . aku cakap kat dia , takde ni number aku . macam mana ? dia kata , kalau takde , takde lah . bodoh punya olang . bukan nya ko nak carik . nak buat perangai haram pulak .
so aku malas nak layan orang bodoh ni . kalau kita layan orang bodoh, kita pun bodoh sekali . so aku cakap je la . okay aku top up lain lah senang . aku bagi number . hari ni dia masukkan terus . boleh pulak kan ? and dia not even say sorry ke ape . dah lah taknak ganti . gila punya olang . aku haramkan duit aku baru tau . walaupun rm5 , tapi duit tu jugak buat bayar gaji ko kat situ . aku nak pesan sikit lah . kalau kerja , buat cara kerja . ni lah bila orang melayu buat kerja . bukan aku nak kutuk bangsa sendiri . tapi ini kenyataan . most orang melayu kerja macam taknak kerja . tak sedar bangsa kita ni ketinggalan . berlagak bukan main . cuba korang tengok pekerja pekerja cina ke india ke . dia layan customers dia macam layan kekasih hati . sebab tu lah aku prefer pergi kedai runcit cina dari kedai runcit melayu . arghhh marah nya .


hilang tension kejap tengok gambar ni
baru amik pagi tadi sebelum pegi kelas
sebab rasa macam dah lama tak 
guna kamera aku tu .. heeeee .. 



6 comments:

Arya Putra said...

sabar ya bro..kalau aku, aku dah sepak dah muka budak tu..haram betol perangai..tak kira la mak bapak dia kepala kongsi ke hape..perangai kasik cantik sket la..

Fahiza said...

Errrrrr ! sangattt geramm kalau jadik macam tuu. Apesal tak beradab sangat ?!

Anonymous said...

sy paham perasaan awk tu coz sy pun penah kne..memang skt hati n bengaaaaang!! kn kn kn...sabar je la..

Rin Ahmad said...

ya melayu memang mudah lupa... i pun tengah bengang ni dgn budak bapuk customer service kat ofis i...

so dengan berjaya nya i dah buat komplen kat PIC... hambek ko.. PIC suruh i buat memo ke email... yeehaaaaaaa

Unknown said...

kome fhm situasi aok....apa pun kena sabar.....mmg ramai yg mcm tu,keja mcm hampeh,bila tegur semua nk melantun...ckp org sombong n belagak...bila lagi org melayu nak maju..

NURUN said...

so cute la u ni....
jgn marah2 nok. kite bako je!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...