NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Tuesday, April 26, 2011

ARNAB DAN KURA KURA

Arnab dan kura kura ni sinonim dengan apa ? yes , competition . meh aku nak story sikit . hari ni selamat lah aku bakar buku kedua untuk sem ni . pagi tadi dah lepas second paper untuk final this sem . boleh jawab ? hmmm aku tak sempat siap jawab . ada tinggal kosong macam tu je . tapi itulah , dah lepas kan . nak buat macam mana . silap bajet masa tadi , terlebih masa dekat part B . so tak siap lah . yang penting , tulisan aku CANTIK tahap CIPAN . rasa kalau ada anugerah tulisan paling kreatif , aku boleh menang free free je . aku jawab ikhlas tadi , jadi aku harap madam akan tanda dengan ikhlas . kuang3x tibe tibe nak cakap pasal keikhlasan kan . next paper Khamis , so masa suntuk . aku berkejar kejar jugak nak habiskan silibus ni . kalau biasa boleh merangkak , sekarang tak boleh . kena pecut jugak . tapi aku macam tak boleh nak fokus lagi malam ni . mungkin otak dah penat sangat kot .

sepatutnya kan minggu exam ni , kita kena free kan mind kita . kena totally ready untuk serap info sebanyak yang mungkin . tapi aku tak berapa nak free . otak duk fikir pasal competition je . aku ni paranoid kan . mau nya tak paranoid , kalau asyik jatuh tangga je , wajar lah aku fobia nak naik turun tangga kan . itu analogy takyah nak jadi cerdik sangat lah pi tanya kenapa tangga . well then , i decided to put this competition-thingy to an end . it does not benefit me at all for the time being . the only priority for me is to secure my position . tak kesah lah orang nak potong ke , nak pintas ke , well dipersilakan . i am off the track . dulu aku rasa aku cam boleh lagi nak compete compete ni . tapi bila aku fikir balik , macam beban . sebab nak kena kejar benchmark ni . 
 
its a good way of doing something by having competition . but you must be fully ready for the consequences . senang cerita , just drop that thing lah . why dont you just compete with yourself . maksud aku , kita cabar diri kita sendiri . for example , diri kita ni cam malas nak study . pergi cabar diri , bukak buku , paksa baca jugak , tenung buku lama lama sampai keluar api . boleh ? hmmm aku ni cam susah skit . aku kena ada matlamat nak buat something . macam before , nak belajar rajin rajin , sebab nak potong competitor kan . tapi apa kepuasan dekat diri aku ? sekadar gelak dan puas yang sementara , tak de kepuasan yang nyata . korang tak faham kot . diri aku ni complex sikit . tapi menarik . haha . 



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...