NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Thursday, April 21, 2011

KEDAI MAMAK

pagi tadi , bangun pagi , celik mata je , dah ade orang ajak pergi makan . mana tak kembang aku . memang tak kecut dah lah nampak gaya ni . al kisah tak tau nak makan mana . so kawan aku , Si Rahimi ni buang tebiat . nak makan rojak . aiyoo pagi pagi makan rojak , memang mamak betul . 3 buah kedai dekat Pusat Komersial takde rojak pagi pagi hari . so pergi pulak dekat Khulafa tepi Pak Li tu . ada sinar sikit bila nampak mee kuning . dah order semua . si Rahimi alahai buat muka happy , puas sebab dapat makan rojak . rojak je pun bang . bukan chicken chop kfc kan . tapi senyuman tu tak tahan lebih dari 5 minit . mamak tu datang balik bagitau , kuah rojak tak siap lagi . 

apa lagi , murung terus si Rahimi ni . memang lah sawan rojak mamat ni . dia merajuk , taknak makan  . makan papadom je . bajet ! ingat boleh kurus ke makan papadom je di pagi hari . BULLSHIT ! Aku makan tak kalah , roti telur plus roti kosong gabung buat banjir . siap siap . tak yah lah aku nak siat roti tu kan . habis je aku makan , al kisah si Rahimi ni buat muka monyok sambil cakap " kalau aku order roti canai boleh ? " haa nampak sangat dia duk terseliur tengok aku makan roti canai . so apalagi order lah dia roti canai . bukan roti canai kosong eh . roti canai planta campur gula . lawak lawak , memang taknak kalah . orang gemuk memang macam tu . kesian . 

tengok mamak ni senyum ? rasa bahagia ke rasa nak bagi penyepak ? haha . takde takde . aku google gambar ni eh . jangan salah kan aku kalau mamak ni baca blog aku . salah dia sendiri sebab senyum depan kamera bila orang amek gambar time tengah kerja . haha . pekerja mamak ni susah kadang kadang . dia tak faham bahasa kita . sampai kadang kadang kita kali pun still salah . hmmm aku pernah kena sekali . aku order Nan Chocolate . dia datang hantar iced Chocolate . aku tak tau lah kalau aku sebut Roti same bunyi macam aku sebut Iced . aiyo . 

hari tu lagi kelakar. customer order putu mayam . kedai tu anta murtabak ayam . apa lagi create scene lah . perempuan tu jerit . "saya order putu mayam , bukan murtabak ayam . putu mayam putu mayam putu mayam . faham tak ? lain gile dengan murtabak ayam " mamak tu diam je . kesian pulak kena marah dengan customer . kita pun agak agak lah . fikir logik . sejak bila kedai mamak ada putu mayam . dia ingat apa . pasar malam ke apa . adoiya .  

4 comments:

megat isa said...

kannnn... drama sangat. aku penah kena order kopi es tapi dapat milo es! ini bukan mamak punya kedai tapi itu kedai indon juga. okeh aku tak tau sapa yg salah order aku ke indon tu.

perjalanan pulang said...

pandai juga mamak tu bergaya

coffee said...

babun ko gemuk!
saya rahimi,
saya tak merajuk pun time tu
fav papadom, bukan sebab diet.
lu makan sampai comot lu bajet bagus!
(dengan emosi marah nih.. haha)

Rohani Hashim said...

mcm mamak yg kt dalam cite afdlin shauki jer...hihihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...