NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Saturday, May 21, 2011

CHILDHOOD MEMORY #1

Morning . Salam sejahtera . Aku nak bagitau , walaupun korang tak kesah pun kan , tapi ye la blog ni kan online diary , so mesti ada jugak yang kesah . malam kang aku akan ke Shah Alam menemani abah tercinta ada hal di seksyen16 Shah Alam . okay , cukup . tak boleh bagitau detail sangat , kang tak pasal ada orang sediakan karpet merah esok . ekhem ekhem . so esok tak dapat lah nak update blog kan . auto publish ? hmmm tak tau lah . sebab otak aku ni bukan 24hours ada idea kan . dia datang tanpa diundang , pergi tanpa disuruh . haa amek kau . ayat drama habis . sekarang ni , hari hari aku pergi ambil adik adik balik sekolah . teringat kisah kisah zaman aku muda remaja dulu . nak dengar cerita aku tak ? mesti nak kan ? cerita aku ni kalau kena gayanya , lagi menarik kot dari cerita Hanis Zalikha yang cantik tu . eh aku baru tau Hanis tu sama umur dengan aku . ekhem , mungkinkah dia jodoh aku ? 

berangan di siang hari ! aku dulu dari darjah 1 sampai darjah 3 jadi ketua kelas . sampai famous dah aku ni sebab jadi ketua kelas tiga tahun berturut turut . sekolah aku dulu ada tie untuk orang yang ada jawatan . kalau warna merah , ketua kelas . kalau warna hijau , pengawas perpustakaan . kalau warna biru , pengawas sekolah . yang paling best pengawas sekolah sebab boleh skip kelas . so bila cikgu tanya pergi mana , boleh bagi alasan pergi ronda blok darjah 1 lah , kena pergi jaga kelas lah , cikgu panggil lah , apa apa aje . kalau rehat , boleh rehat lama . sebab kalau cikgu tanya kenapa lambat masuk kelas , boleh bagi alasan tadi jaga kantin , takut budak budak lepak dekat kantin . hahaha . teruk perangai . 



semangat wei aku pergi snap gambar menyebabkan ni lah entri aku paling lama . 45minit baru siap . haha . ye la amik gambar satu hal . pergi cari tie ni satu hal . so aku pakai tie merah tu dari darjah 1-3 . then darjah 5 aku tolak dari jadi ketua kelas . kenapa takde darjah 4 ? aku ni budak lompat . budan lompat galah . lompat kelas . macam mana tu lompat kelas . alahai dulu kan ada PTS ( penilaian tahap satu ) . so kalau lulus PTS tu , boleh terus pergi darjah 5 . aku lompat , so awal awal masuk kelas darjah 5 tak kenal orang . dah lah pelajar tak hensem . aku je paling hensem . hehe . darjah 6 aku baru jadi pengawas . happy sebab boleh pakai tie biru , baju biru . sebab dah boring pakai baju warna putih , mudah kotor . 

kenangan jadi pengawas kan , oh sebelum tu , aku ditugaskan untuk menjadi pengawas bahagian pintu pagar . aku jadi ketua . bawah aku ada dalam 5 orang . ni lah spot paling famous . sebab hari hari orang akan nampak muka aku depan pintu pagar sekolah . dah la pintu pagar depan aku jaga kan . so semua geng geng yang datang sekolah dengan kereta . berlagak lah sikit kan . siapa yang lambat , memang nama kena ambil . tapi setakat ambil nama je . nak gertak budak . ekhem , hebat jugak aku dulu kan . kelakar , ada budak yang merayu . takut nama kena panggil . macam macam lagi . aku dulu macam gila kuasa sikit . kadang kadang budak datang lambat , kalau budak darjah3 ke bawah , memang aku marah sikit . tapi takde lah marah teruk pun .

ada dua beradik , lelaki dan perempuan . memang hari hari lambat . hari hari nama dia ada dalam buku 555 aku . kelakar . dua beradik ni macam suck gila . mungkin sebab kecik lagi kot . since aku dah warning kan , mulai hari tu , hari hari bapak dia akan hantar budak tu masuk pagar sekolah . ye la since bapak dah masuk pagar , aku nak cakap apa lagi . takkan aku nak marah bapak budak kan . budak tu apa lagi muka eksyen gila . nak je aku cucuk mata dengan pen aku ni . bapak dia ni pun satu , dia dukung anak dia bukan hantar masuk kelas pun . dia hantar dekat aku . so bila anak dia dah gerak pergi kelas , baru si bapak ni balik . siap warning aku lagi si bapak ni . ntah pape . aku ingat lagi muka dia sampai sekarang . pakai kereta wira warna hijau . yang paling aku bengang , dia sound aku macam ni " baru pengawas sekolah nak mengada ngada . macam kita tak pernah lambat " susah bila ada ayah yang sokong anak langgar peraturan sekolah . pfffftt . 



4 comments:

alin alias said...

haha..nakal gak jd pengawas pn kan..bangga je dok jaga kelas budak darjah 1, rindunya zaman2 tu.. tunggu smbngn #2 ni, ada x?=)

no_answer said...

bunuh je bapak dye tuh !

wakakakaka

Unknown said...

haha. gile kuase tol. sy jage pintu pagar gak dlu, tp sporting. LOL

Unknown said...

hakhak tampo je laju2 bapak budak tu! :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...