NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Sunday, May 29, 2011

MELANGGAR PAGAR RUMAH SENDIRI

SALAM SEJAHTERA . tak pergi Hari Belia ke uollz ? ahaks . tiba tiba guna uolzz ni geli ketiak mak . ekhem ekhem . minggu ni kan jadual update memang tak menentu . kadang kadang malam kadang kadang petang . tu laa . tak boleh challenge Ben ni . setiap masa boleh update . hee . oh semalam kan , ada sesuatu terjadi . eh bukak mimpi aku tu . tu kisah di pagi hari . ni berlaku around pukul 3pm macam tu . korang scroll down dulu . bagi aku masa nak susun ayat , kasi cerita gempak macam Kongsi dan tragis macam Nur Kasih dan seram macam Insidious . boleh ? 


TWEET INI DITYPE
SEJURUS SELEPAS KEJADIAN

insan , bernama Syed Zulkifli , abah aku sangat lah menjaga kereta nya . sekarang dekat Dungun , jalan tengah under construction . so jalan macam haram . kalau hujan , ada lecah lecah . kalau hujan . memang tak dapat lah nak guna kereta merah . kena guna kereta hitam je . bukan tu je , even guna kereta hitam , kena pusing jalan jauh , sebab jalan dekat ni kotor . nanti kereta kotor . boleh ? setiap petang duk sembur tayar kereta . yang merana , aku ah . kena bersopan santun di jalan raya . bukan kena elak dari orang atau lembu , tapi kena elak dari segala debu debu yang berada di jalan raya . haish .

al kisah , kereta park luar rumah . abah aku pergi kuala berang . so dia pesan suruh aku masukkan kereta dalam rumah . i mean , parking rumah . so kebetulan , aku rasa macam nak u turn kereta , aku just reverse je . so masuk bontot kereta dulu . tayar belakang , masuk dalam lubang . so aku kena tekan minyak lebih sikit baru gerak . bila aku tekan lebih , tiba tiba , BOOM . kereta telah mencium pagar batu rumah . so aku buat selamba , betul kan kereta dan masukkan dengan cermat . tapi sudah TERLAMBAT . kereta telah selamat mencium pagar tersebut dan lampu belakang telah selamat pecah . haish . nervous uolzz . nak tunggu abah balik dari kuala berang , dan melihat kereta kesayangan dia telah dirobek oleh aku dan pagar itu .  nak tau apa jadi bila abah aku balik ? sila scroll down lagi . 


BACA DARI BAWAH KE ATAS

p/s : itulah yang telah terjadi . sekian terima kasih . berhati hati di jalan raya okay . hari ni , pagi pagi lagi abah gerak , suruh hantar kuih . tapi sebelum aku gerak kereta , dia sound " tengok tengok sikit pagar kat belakang " .. aiyooo ... 




8 comments:

syuxer said...

hahahaha...terlajak reverse..tapi ayah bro sungguh cool dan sporting..:)

feyza said...

huh nsib baik ~

eesyaheera said...

abah-abah in the world are so cool.

Zawawi Japilos said...

syukur alhamdulillah dapat abah yang baik macam tu.ialah kalau marah sebeban sebakul pun benda da jadi.apa yang perlu pergi ke bengkel dan baiki je la tukar yang baru.settle.tapi yang tak boleh tahan tu ayat last tu hehehe

APAN said...

haha...nasib ko la bro...berani buat berani tanggung...seb baik x naik ke anggota badan.haha...

Anonymous said...

ahaha...kena perli....hihi...

Syahirah Suhaili said...

hekhek..nasibla ayah amer sporting..tp mesti nervous jugak masa awal2 nak bgtau ayah kan..ekeke.. :P

Unknown said...

mungkin ada hikmah disebalik kejadian..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...