NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Thursday, May 26, 2011

PEREMPUAN : BAD DRIVER


mesti dah baca kan status kat atas ? penuh emosi dan segala bagai . CikHuda ni mak sedare aku . aku tak pernah tengok pun dia emo emo macam ni . sebab dia perempuan melayu terakhir . ekhem ekhem kek coklat . tapi kejap , confusing kan status dia . ahaks . tiba tiba nak condemn status orang . takde lah . mula mula cakap perempuan marah kalau lelaki kata perempuan tak reti bawa kereta . so kat sini , CikHuda kita ni macam kutuk perempuan . lepas tu kutuk lelaki lak . so sekarang ni siapakah yang bawak kereta Exora tersebut menjadi misteri ? dan amboii kutuk kereta Ezora eh . selamba badak je . hee . so ada lah aku duk komen komen kan . selepas dua jam macam tu , ini terjadi dekat aku . rujuk status aku kat bawah .

 

okay kali ni , memang aku bengang . kaw kaw punya bengang . boleh tak kereta vios depan aku , slow kan kereta bila lampu baru nak bertukar kuning . bila lampu kuning , dia dah berenti dengan tenangnya . padahal takde kereta lagsung di laluan hadapan . faham tak ? okay sekarang situasi dia adalah simpan 4 . so supposedly , bila lampu kuning , memang lah kena bersedia nak berhenti . i know . tapi tak perlu naive sangat kot . teori nya memang macam tu . tapi secara praktikal nya , takde nya orang nak berhenti . bila lampu kuning , orang dah mula pecut . jaga keselamatan ? eh jangan gelabah sangat kot . dah kata , takde kereta . lagipun tak bahaya kot . belum merah pun lagi . tak perlu nak buat buat alim . jalan je . 

dan driver nya adalah PEREMPUAN . boleh tak ? kalau ada tanda P , aku tak kesah ah . ni takde . sayang kereta ? kalau sayang kereta cik kak oi , letak dalam garaj je lah . tak yah bawak keluar . dah la traffic light dekat situ memang lama . bila sampai merah , nak tukar jadi hijau , ya ampun , lama gila ! aku dah lah kebetulan nak cepat . memang mendatangkan kemarahan . kang aku hon kan , tak pasal dia balik , buat status dekat Facebook lak . betul lah . dulu sebelum aku boleh drive , setiap kali abah aku marah perempuan bawak kereta , aku selalu kata abah aku bias , prejudis , diskriminasi . mana tak nya . setiap kali kereta depan bawak slow , atau lambat keluar selekoh , mesti abah aku cakap " nie mesti perempuan ni " . dan ternyata betul tekaan abah aku . 

sekarang bila aku dah boleh drive , aku jadi sebijik macam abah aku . bila kereta depan macam sengal sengal ubi , lembab lembab kura kura aku akan cakap " eh perempuan lah ni bawak kereta " . dan ternyata tekaan aku mengena sasaran . tapi kadang kadang aje lelaki . tapi dari raut wajah dan cara , nampak tak macam lelaki pun . apa apa ah . malas nak fikir . tapi betul . kepada perempuan di luar sana , tak yah nak buat baik sangat kot . relaks sudah . jpj takde pun nak bahagia award kepada pemandu berhemah kan . hee . as long as tak datangkan bahaya kepada orang lain , okay kot . 

12 comments:

Jebat said...

eeee....geramnya kalau depan kereta kita yang memandunya adalah PEREMPUAN....azab dibuatnya!!

risa said...

ish ish ish
bukan ape..berhati2 namanya tu..
tengok le sape raja dijalan raya yg banyak tersadai kat sepital ngan batu dua eh..sape eh sape? hehehe

lynnlola said...

haha. eventho sy perempuan. tp bengang gak kalu time2 laju bawak kete, ade plak yg tibe2 kua dari simpang, dok dpn sy. padahal slow tahap kura2! n mostly, prempuan. adoi.. aku perempuan gak.. malu spesis.. haha;p

Athirah Liyana said...

dia sayang nyawa lg tu.. chill lexx bro. tp kalau aku drive,aku ikot spesis lelaki. huahauhuaa

Cik Kiah said...

pemandu pompuan sometimes make unpredictable decision. Tak bagi signal, tetiba masuk simpang. (tapi laki pon bersepah gak cam ni)

dalam lane, tetiba je muncung kuar. tak pandang kiri kanan. orang hon, dia hon kita balik, padahal dia la yang patut tengok jalan, sebab dia nak masuk jalan orang. hapeda..
kat luar bercium semut, besalam bagai, kat jalanraya macam samseng..

Wahida Nasution Thakhrim said...

kalau masa lampu kuning tu tak sempat nak berhenti, teruskan aje la.. dari nak elak kemalangan, terus jadi kemalangan sebab tiba2 berhenti semata2 lampu isyarat kuning..

Unknown said...

Bg saya dua2 spesis sama jer. nak2 lg kat area saya. bleh plak dia pi dok drive kat lorong laju dgn se-slow mengalahkan siput sedut. kita yg drive laju ni punyalah menyirap kat blakang.

tapi mostly memang driver pompuan ni teruk skit bawa kereta. sbb atok sy yg bawa basikal buruk tepi jln pun nak dilanggarnya. bila si drebar kancil pompuan ni kereta nya terbabas masuk parit lepas langgar atok saya. bleh plak dia minta gantirugi. walhal dia yg salah. org tua bawa basikal kat tepi jln pun nak disondolnya. padahal dia nak motong tak lepas. tak yah ar nak menipu kata org tua tu bawa basikal kat tgh jln. atok saya tu waras lg, belum nyanyuk pun.

Mira3dora said...

er tak setuju. lelaki pon lebih kurang je. hot temper bila atas jalan raya. huhu

Aren said...

eh eh..semestinya tidak boleh memecut kereta masa lampu kuning kat simpang 4..tau kenapa?kat simpang 4 biasanya motor yg berderet2 kat depan akan mula masuk gear dan jalan bila lampu kita dah kuning..diorang tau masa tu turn diorang nak jln..sy selalu nampak..walaupun salah diorang sbb jalan dulu sblm lampu hijau,tp adalah lebih baik kite elak berlaku kemalangan..klu x,kita yg trauma sbb melanggar mereka.. :)

Cik Tim said...

alaa...pmpn ke laki, patut tak jadi isu. cara pemnduan tu yg kena jaga. kang xcident, slh kn org plak.. so, hati2 lah ats jln rye ye.. :)
jd lah pemandu berhemah..

Unknown said...

xde la semua..

misyamissyou said...

tetttttt!!! sy driver perempuan..slame sy mande kete, perempuan dgn laki same je 2 kali 5..xde beza..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...