NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Saturday, July 23, 2011

IBU MEMANG COMEL

Selamat Pagi .. semua orang kata ibu dia comel kan .. tapi ibu aku memang comel pun .. tak cayer ?? kalau tak cayer , meh sini .. duduk rumah aku seminggu , baru tahu dia comel ke tak .. tapi dalam dalam comel dia , kadang kadang menyakitkan hati jugak .. oh by the way , nama dia Norlela Mahmood .. dia suruh panggil dia Rozita Che Wan .. aku pun tak tau kenapa .. bila aku tanya kenapa , dia akan jawab " Ko Hado ? " .. aku tak tau jugak mana dia belajar istilah tu .. Azwan Ali lah ni .. haha .. habis rosak mak aku .. di bawah aku sertakan bukti kecomelan dan kegedikan ibu aku okay .. 


1 ) aku merenget dekat dia . mengadu . jeles kawan kawan pergi India . punya lah aku mengadu . dalam kesedihan ini . siap peluk kaki dia seraya berkata " oh tuhan , apa dosaku . kenapa nasib ku sebegini rupa " . dia boleh selamba jawab " ibu pun jeles amer ambil law " . okay now , apa kaitan aku sedih dengan perasaan jeles dia dengan aku ? since aku dah tak boleh nak jawab apa , aku diam . aku naik atas rumah . dia saja malas layan aku sebenarnya tu jawab cenggitu . tak ikhlas betul .

2 ) aku bagitau dia aku nak beli iphone4 sem depan . nak kumpul kumpul duit . dia buat muka eksaited lalu berkata " beli dua lah . ibu satu . lepas tu nanti iphone 5 keluar beli dua lagi . makan takyah takpe . asal ada iphone " . amboi menyindir betul . aku sebut jer . terus kena smash . takpe takpe , nanti aku beli betul dekat dia sebijik . mesti dia diam kelu seribu bahasa . haha .

3 ) semalam ada ceramah pas tepi rumah . dia suruh aku pergi pakai baju kuning . aku cakap nanti kena tangkap . dia kata tak kena tangkap punya , amer kan dah macam patung digi . mesti orang ingat ada promotion digi prepaid . ek eleh , padahal mak aku ni pun lebih kurang patung digi gak . arghh emosi aku .

4 ) tengah tengah drive ni , dia ada kat tepi , jadi co driver . aku nampak je ada motor kat depan . but still jauh dan motor tu nampak aku nak lalu . dia dah perlahankan motor pun . mak aku boleh jerit dengan sekuat hati sampai high pitch tu kalah Ziana Zain " Amerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr motorrrrrrrrrrrrrr " . aku pulak terkejut . haish bahaya betul . yang tak eksiden boleh jadi eksiden macam ni . gara gara terkejut . adoiya .

5 ) tak tau mana dia belajar , asyik asyik sebut Ko Hado . sampai aku rasa annoying gila . yerlaa orang tua sebut buruk benor bunyi nya . 

p/s : banyak lagi tapi kalau aku nak tulis semua kan , baik aku buat novel terus . tak gitu ? Happy Sunday People ..


10 comments:

ZWAN SABRI said...

HAHA.. Lawaklah ur mom.. but it sooooooooo sweeeeeeeettttttt.. Ko Hado? HAHA

MySuaraBlog: Dulu Lelaki Tapi Kini Wanita?

Nur Hafiqa Ismail said...

seriously,ur mom so cool...
lg2 ble bc psal iphone n baju kining tu..
^_^v cool giler...!
siap blh wat peace bergambar!

SyedMuzzamir said...

cool sangat . sampai i rasa dia lagi gedik dari kakak i . hehehe

Unknown said...

Wow so nice and so akrab kan both of you...I loike that nanti kalau I balik kampung nak peluk mak I kuat2...anyway nak inform you one of Littlewing Destinations contest winner. Thanks for your support and please email me your full name and address at ms.littlewing@yahoo.com.


Cheers
Ms.Littlewing

Bicara Bisu said...

assalam..
hhiihiihi
lucu la mak tok wan..hihii

SyedMuzzamir said...

littlewing : yeahhh menang ... tQ .. hehehehe ... third place pun ok ..

pure : oit , bukan tok wan . Datuk .. hehehehe ..

insan marhaen said...

Masih mudah. So, still aktif...

eesyaheera said...

Mak/Abah mesti ada sorang yang cool. Aku tak rapat dengan Mak. Camna nak cakap nak kawen ni? Haha

SyedMuzzamir said...

hahaha . senang jer E . buat buat salah terhantar mesej . for example , mesej kak long ko ..
" kak long , kak eyra nak kawin tapi takut lah nak bgtau mak " ..
so confirm mak ko tau .. kalau mak ko buat diam , ko bgtau mak ko " mak , tadik kak eyra ada salah send mesej untuk kak long ke nombor mak .. srry " .. kalau mak ko diam , maknanya dia tak bagi lah tu hahahaha

zanafahmi/PB said...

cute la your mom...mak akak pun 'yang ado' lebih laser dari tu...huhu...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...