NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Monday, August 29, 2011

KALAU ANDA PERGI KE PASAR

Semenjak aku tahu boleh update blog guna berry hitam aku ni , terasa excited sungguh . Macam bagus kan . Orang lain dah lama buat kot , aku baru reti buat , kecoh lak . Alaa sharing is caring kan . Hari ni aku dipaksa bangun seawal 8pagi sebab kena bergegas ke pasar . Sungguh tidak adil . Aku sekarang saling tak tumpah macam driver .

Even aku pergi awal , jalan jam gila . Pelik la jugak . Aku rasa macam aku berada dekat federal highway jer . Entah apa apa . Ni semua sebab semua orang shopping last minute . Ini la jadi nya . Semalam dekat pasar malam , pukul6 petang dah licin semua lauk pauk dah kuih . Macam ada ikan pirana datang serang pasar malam jer .

Sampai dekat pasar , orang ramai , ya ampun . Aku rasa nak lemas okay . Dengan budak kecik nya . Serious aku marah jugak . Dah tahu ramai orang kan , ibu bapa takyah la bawak anak pergi pasar konon konon nak bagitau semua orang yang kita ni family man , bawak anak anak pergi pasar , lepas tu duk ajar , ni ikan apa , itu ikan apa . Oh come on macam dah takde hari lain . Time orang ramai ni la dia nak buat kelas tuition subjek Kenali Pasar Ikan . Arghh .

Lepas tu , tengah tengah kelam kabut . Tiba tiba mata ramai orang tertumpu dekat satu makhluk ni . Ya tuhan , baju dan kain dia warna striking amat ! Nak buta aku tengok . Baju pink berkilau . Kain biru sparkling . Ingat ke ikan duyung baru naik atas darat . Rupa rupa nya ikan dugong baru keluar kampung .

Aku ni bukan lah fashion designer atau apa . Tapi tolong lah beragak sikit bila berpakaian . Time cenggini dressing code sangat penting . Sebagai contoh , ade ke orang nak pakai coat pergi pasar ? Tak kan . Tak sesuai . Nak masuk pejabat okay la . Berhati hati laa bila pilih baju . Jangan jadi mangsa fashion ok .

Ni musim raya kalau rasa nak pergi beraya dekat kawasan rumah kampung , tak yah lah nak pakai baju yang labuh dan panjang 5meter . Buat kotor baju jer . Lepas tu buat masalah suruh orang tolong angkat kan kain dia yang labuh tu takut kotor . Please lah . Kalau pergi open house dekat hotel , jangan pakai track suit atau kain batik standard duduk dapur . Sungguh memalukan . Apa apa pun , jom serbu kedai kedai yang ada . Kita buat kepoh kat sana . Lepas tu nanti ada orang lain tulis blog kutuk pulak aku . Hahaha . Ada aku kesah ?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...