NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Sunday, October 16, 2011

MASALAH

Assalamualaikum..

Nobody is free from MASALAH . perkataan MASALAH ni sangat sinonim dengan semua individu tak kira apa bangsa , umur dan juga jantina . semua nya akan come across the word . aku berani potong jari lah . semua jari lagi . percaya atau tidak , dalam sehari , almost everybody akan menghadapi MASALAH . tak kira laa masalah kecil mahupun masalah besar . okay sekarang , you can see how everybody is equal kan . 


beza nya adalah bagaimana kita deal , atau berdepan dengan masalah kita . as for me , i would prefer to share my problems . sebab aku tak berapa kuat nak hadapi masalah sendiri . maksud tak berapa kuat bukan secara fizikal , tapi mentally . aku mudah terbawa bawa dengan masalah . jadi aku rasa dari aku mengalami sindrom kemurungan secara total , aku cerita masalah dekat kawan kawan . walaupun aku tau diorang akan berkata kata dalam hati seperti " macam KAU sorang je ada masalah kan " , tak pun " macam AKU nak dengar je masalah KAU " .


tapi itu lah . aku ni selfish sikit . aku bila ada masalah , aku cerita jer . tanpa mintak izin . hehe . apa yang aku nak cerita adalah , kena pandai bagaimana nak hadapi masalah yang mendatang . baru baru ni , depan rumah aku ni , berlaku pergaduhan yang bagi aku menganggu dan memalukan . time tu aku tengah lepak lepak dalam rumah , tiba tiba dengar orang duk jerit jerit , menangis , meraung macam budak kecik kena pukul dengan mak dia . so aku ajak housemate aku pergi tengok dekat pintu . 


guess what , bukan budak . tapi perempuan . duk maki hamun seorang perempuan lagi . berebut boyfriend . menjerit jerit macam orang gila . perkataan yang keluar dari mulut dia pun sangat menyakitkan halwa telinga . mencarut sana sini . macam macam . okay now , nampak tak how stupid this woman is . satu nya yelaa berebut lelaki sampai serang menyerang . kedua , memalukan kaum perempuan . ketiga , buat mulut aku ni berdosa kutuk dia . sebab dia tak cantik , boyfriend pun tak hensem , orang ketiga pun tak cantik . aku rasa seolah olah duk tengok drama murahan indon . yang stok orang gaji bergaduh . berebut tukang kebun . 


Readers , please be rationale . walaupun time kita marah atau serabut dengan masalah , kita jadi hilang kawalan , zikir banyak banyak . tenang kan fikiran . basuh muka dulu . jangan hilang akal ! apa apa pun , aku sekarang ada masalah . dan aku sedang mencari kawan untuk meluahkan perasaan . hehe . semoga anda semua tidak gila seperti perempuan di atas okay . kalau berebut boyfriend pun , agak agak lah . jangan gaduh depan public okay . selamat malam peeps . 






3 comments:

Iszati said...

i x suka tgk bila perempuan gaduh ngan perempuan lain utk lelaki :( memalukan kot :(

Syimir Izaan said...

setiap masalah mesti ada penyelesaian.:)

ErnieFaizal Siti said...

Setuju ngan Syimir atas tu..lambat atau cepat penyelesaiannya,terpulang pada kita..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...