NAK SIMPAN TABUNG HAJI LAH =D

Thursday, July 5, 2012

SESAK NAFAS

Assalamualaikum .. 

Life gives me hard times .. Anyway , aku sekarang dalam minggu exam .. last paper 8 july .. dah tak lama dah .. tapi itulah .. banyak nak kena belajar .. LLB ni ( extended degree ) dengan BLS ( degree law ) dulu jauh berbeza .. dulu hidup senang , lepak lepak , goyang kaki , then skor final .. takyah nak ikut attitude aku .. dont gamble your life ..aku pun tak suka nak gamble .. tapi sebab dah terbiasa dengan cara macam tu .. dah jadi macam lekat .. tak leh nak ubah secara mendadak .. 

Bermula dengan paper yang katanya killer paper , Evidence .. 5 days paling kurang study evidence .. memamg tak expect much pun paper ni .. tapi Alhamdulillah , it went well .. aku tatau la jawapan nya betul ke tidak .. tapi aku rasa okay la sikit jawab .. kalau aku ada jawapan , itu kira aku boleh jawab lah tu .. kan ?? second paper , Criminal .. yang ni tough sikit .. it didn't end well for me .. berat sikit .. aku banyak sangat boleh salah .. ini bukan isu cuai .. aku rasa aku betul , tapi salah .. cenggitu gayanya ..

Third paper , semalam Civil .. the moment we entered the exam hall , bukak soalan , semua mengucap panjang .. bukan semua laa .. most of us .. we had been told yang certain chapters wont be tested in exam .. tapi sekali .. mak aihhh .. keluar .. 40 marks pulak tu .. maunya tak frust .. aku gelabah dah .. kami duk sibuk tanya satu sama lain .. banyak kali jugak invigilators sound suruh diam .. tapi kami buat jugak .. mau nya taknak buat .. takkan nak 40 marks hilang macam tu je .. itu yang clear hilang .. belum lagi yang lain .. ye idok ?

sesak nafas jugak nak tunggu 3 jam sampai habis jawab tu .. first time aku jawab tenang je exam .. sebab memang dalam kepala kosong .. nak push push otak pun , memang tatau .. ini salah satu contoh GAMBLE yang tidak menjadi .. GAMBLE makan diri .. kami dapat maklumat yang tak masuk ni dari reliable sources .. but i dont blame them .. they did not know pun .. so aku harap , kawan kawan aku pun the same .. takyah nak blame orang .. kita yang percaya kan .. i know , reliable sources .. but still , biasa lah .. kata spot kan ??

i don't expect much . harap yang terbaik saje .. aku ada paper esok .. bahasa melayu perundangan .. boleh ?? jadi lain kali update lagi ..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...